آموزش های ساعت مچی

روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

شاید شما هم اکنون قصد خرید ساعت مچی را داشته باشید اما روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی را نمی‌دانید شاید با خود بگویید چطور و از کجا یک ساعت مچی مردانه اصل یا یک ساعت بچه گانه را تهیه کنید. خرید ساعت مچی هم همانند سایر لوازم نیازمند داشتن اطلاعات اولیه در مورد آن‌هاست. تولید ساعت مچی تقلبی هم امروزه تجارت بزرگی محسوب می‌شود. فروش ساعت های فیک امروزه در جهان سالانه حدود 1 میلیارد دلار در برمی‌گیرد. این رقم نشان می‌دهد که ساعت های کپی یک‌بیستم صنعت ساعت‌سازی برند و اصل را به خود اختصاص داده‌اند. البته شایان‌ذکر است که برخی گزارش حاکی از آن است که حدود 30 درصد ساعت های بازار کپی یا غیر اصل هستند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که تشخیص ساعت اصل از فیک کار سختی است.

با دانستن موارد بالا شما باید قادر باشید ساعت مچی اصل را از فیک تشخیص دهید زیرا امکان دارد که یک ساعت فیک را به قیمت ساعت مچی اصل به شما بفروشند. شاید شما قصد داشته باشید که برای خرید ساعت اصل به نمایندگی آن برند مراجعه کنید اما به نمایندگی دسترسی ندارید.

اما جای نگرانی نیست. ما در این نوشته قصد داریم شما را با انواع راه‌های تشخیص ساعت اصل از فیک آشنا کنیم تا دیگر استرس خرید ساعت مچی را نداشته باشید.

خرید از فروشگاه‌های معتبر، بهترین روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

یکی از ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین راه‌های خرید ساعت مچی اصل، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر است که برای کلیه محصولات خود گارانتی کیفیت و اصالت ارائه می کنند. درصورتی‌که ساعت خریداری‌شده توسط شما از کارت گارانتی برخوردار باشد در صورت اثبات اصل نبودن ساعت به راحتی می‌توانید ساعت را تعویض یا مرجوع کنید. ما در دالانپر تمام تلاش خود را بر آن داشته ایم تا ساعت های اصل را همراه با گارانتی به شما عرضه کنیم همچنین این ساعت ها دارای چندین سال خدمات پس از فروش هستند و از این بابت نیز نگرانی ای وجود ندارد.

شاید شما با خواندن موارد پایین فکر کنید که به یک متخصص تبدیل خواهید شد و امکان ندارد که کسی بتواند سر شما کلاه بگذارد و ساعت فیک را به نام ساعت اصل به شما بفروشد. اما این کار غیرممکن هم نیست و امکان دارد فروشنده به‌راحتی شمارا فریب دهد. پس بهتر است که در ابتدای کار به یک فروشگاه معتبر برای خرید ساعت مچی مراجعه کنید.

عقربه‌ها موقع حرکت، صدای تیک‌تاک ندهند؛

روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

ساعت مچی اصل تحت هیچ شرایطی صدا تولید نمی‌کند. پس به‌عنوان ساده‌ترین کار برای تشخیص ساعت اصل از ساعت فیک بهتر است که ساعت را به گوشتان نزدیک کنید و به صدای آن گوش دهید. اگر ساعت صدای تیک‌تاک بدهد به‌احتمال‌زیاد ساعت فیک است. ساعت های اصل با توجه به اینکه از قطعات ریز و مرغوبی تشکیل شده‌اند با دقت کنار هم قرار داده‌شده‌اند تا عملکرد مناسبی را برای حرکت عقربه‌های ساعت ایجاد نمایند. اما در ساعت تقلبی و فیک از قطعات ریز و مرغوب خبری نیست و این مورد سبب ایجاد صدای تیک‌تاک در درون ساعت می‌شود که با گوش دادن به ساعت می‌توان متوجه این قضیه شد.

کیفیت، وجه تمایز در ظاهر ساعت های اصل و فیک

روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

مطمئناً شما هم وقتی به خرید ساعت فکر می‌کنید از خود می‌پرسید که راه تشخیص ساعت اصل از فیک چیست؟! یکی از اولین کارها در هنگام مشاهده ساعت لمس ساعت است. شما با دست زدن به ساعت باید متوجه مرغوبیت مواد به‌کاررفته در ساعت شوید. در اکثر موارد رنگ و آلیاژ فلز به‌کاررفته در دسته ساعت از کیفیت خوبی برخوردار نیست و هنگام لمس آن حس خوبی نمی‌دهد. در ساعت های برند به حدی بر روی جزئیات کارشده‌اند که حتی رنگ و کیفیت مواد به‌کاررفته در آن‌ها با چشم هم قابل‌تشخیص است. اگر لوگوی شرکت سازنده ساعت یا حروف چاپی و اعداد روی ساعت غیرواضح باشند یا اندازه و فاصله‌ی بین آن‌ها یکسان نباشد و فرم مناسب را نداشته باشد نشان‌دهنده‌ی تقلبی بودن ساعت است.

یکی دیگر از مواردی که با نگاه به ساعت می‌توان به تقلبی بودن آن پی برد این است که دقت کنید عقربه‌های ساعت همیشه هماهنگ حرکت کنند و هنگام حرکت دچار لغزش نشوند زیرا اگر چنین مواردی رخ دهد نشان‌دهنده فیک بودن ساعت مچی است.

همچنین شما می‌توانید پین تنظیم‌کننده ساعت را بچرخانید اگر این پین روان حرکت می‌کند و همراه با آن عقربه‌های ساعت مچی دچار لغزش نشوند بیانگر این قضیه است که ساعت اصل هست.

وزن در ساعت اصل و فیک

کارخانه‌های معتبر ساعت‌سازی دنیا همیشه از مواد مقاوم و باکیفیت نظیر طلا، پلاتین، تیتانیوم، فولاد ضدزنگ و چرم اصل یا شیشه‌های مقاوم استفاده می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که ساعت اصل وزن بیشتری نسبت به ساعت مچی فیک داشته باشد. زیرا ساعت‌های فیک از این قطعات گران‌بها استفاده نمی‌کنند و به‌اندازه ساعت های اصل سنگین و بادوام نیستند.

دقت به مشخصات محصول

روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

شرکت معتبر و برند جهانی همیشه ساعت‌های خود را با رفرنس و کد مخصوص به بازار عرضه می‌کنند. این کد معمولاً پشت درب ساعت مچی حک‌شده است و شما می‌توانید با واردکردن کد به همراه کلمه watch  در گوگل مشخصات و تصاویر مربوط به محصول را در سایت شرکت سازنده یا سایت‌های معتبر جهانی بیابید و با ساعت موردنظر خود که قصد خرید آن رادارید مقایسه کنید. پس قبل از خرید ساعت مچی به شما توصیه می‌کنیم جعبه ساعت را مشاهده کنید و عکس‌های آن را با عکس‌های موجود در سایت‌های شرکت سازنده مقایسه کنید. همچنین می‌توانید جزئیات و امکانات ساعت مچی را با آنچه شرکت سازنده ارائه کرده است مقایسه کنید اگر مشابه بودند نشان‌دهنده اصل بودن ساعت مچی است.

حکاکی آرم برند پشت صفحه ساعت آخرین روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

برخی از برندها آرم و لوگوی خود را در پشت ساعت مچی حک می‌کنند اما برخی دیگر آرم خود را در پشت ساعت حک نمی‌کنند. هر یک از شرکت‌های سازنده ساعت جای خاصی از ساعت را برای حک کردن آرم خود در نظر می‌گیرند پس با دانستن این موضوع شما می‌توانید با یک جستجوی ساده به این موضوع پی ببرید که برند موردنظر شما آرم خود را در کجا حک کرده است و اگر ساعتی که قصد خرید آن رادارید این مورد را رعایت کرده باشد نشان‌دهنده اصل بودن ساعت است.

بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “روش تشخیص ساعت اصل از تقلبی

  1. عباس گفت:

    با سلام
    واسه تشخیص ساعت اصل از کپی چرا باید وزنش فرق داشته باشه؟؟
    مگه وزن ساعت اینقد‌ر تفاوت داره که از این راه بشه تشخیص داد؟

    1. سلام عباس عزیز
      لازم هست یادآوری‌کنیم و به خاطر داشته باشید که ساعت های طرح اصلی با فلزات گرانبها ساخته شده اند و دارای قطعات متحرک زیادی هستند. به همین دلیل، ساعت کمی سنگین تر از آنچه به نظر می رسد احساس می شود. با این حال، اگر ساعت تقلبی باشد، به طرز شگفت آوری نسبت به نمونه اصلی سبک خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *